Le deuxième ChipMeet a eu lieu du13 au 16 mai 1999 sous le beau temps à Lons le Saunier - DÉSOLÉ, IL ME RESTE LE PRAGRAPHE SUIVANT À TRADUIRE ! -. Organised by fench aviation journalist and Chipmunk owner Xavier Méal, CHIPMEET wills to be an international gathering of DHC-1s as well as a formation flying school for vintage plane owners and pilots. The whole local team of Les Faucheurs de Marguerites (The Daisy Mowers…) was once again on strengh to get the event going as smooth as it went in 1998. While some of them were taking care of cooking meals for the lunches and dinners in the cozy club house, or transporting crews to and from their hotels, other were taking care of the formation flying courses. As formation flying is something to be taken very seriously, very experienced pilots have been chosen to be the instructors: Bernard 'Charbo' Charbonnel, a recently retired Armée de l'Air (AdA) Mirage 2000 jock, François 'Ponpon' Ponsot, AdA pilot and former official Mirage 2000 display pilot, and Patrice 'Marchi' Marchasson, AdA instructor on Dassault-Dornier AlphaJet. Those three are all Faucheurs de Marguerite members, and as such have been flying the locally based Piper Cub, Stampe biplanes, T-6s and Yak-11 for numerous years. First CHIPMEET 'godfather' Robert Miller was also back, much to everybody's joy, to distil his immense knowledge of the Chipmunk and the art of formation flying. Robert, a formar RAF officer, is an instructor with Hunting Contract Services on Slingsby Fireflies at Barkston Heath, near Cranwell in England ; he has currently 15 000 flying hours, 4000 of which on Chipmunk (and most of them as an instructor). As planes began to arrive on the 13th, the sad news quickly came that swiss group AMPA's HB-TUM (ex-FAP 1372) would not make it due to their base grass airfield being soaked up by the very heavy rains of the previous days, forbidding any aircraft movement on the airfield (even any bicycle movement we were toldÉ). Fortunately, the unexpected arrival of Andreas Knöffler's D-EPAK (ex-WD388) made it for the international touch of the event, and brought the total of attending Chipmunks to 8. A few other vintage planes joined the party, giving the Lons le Saunier airfield an 'airshow' flavor during the whole event. Swiss group 1930's Dewoitine D.26 (only one flying with its original radial Hispano Suiza engine) made a lengthy stop on its way to the La Ferté Alais airshow. Yak-11 F-AZPA and Patrick Debonne also showed up for the week end, as did Pilatus P.2 F-AZCG owned by Alain Flotard, former DHC-1 F-AZSM / WP914 owner, that came to consolidate the formation flying he commenced at CHIPMEET 1998. Finally, 8 Chipmunks were gathered, those being :

D-EPAK / WD388
Andreas Knöffler
F-AZXM / WZ845
Xavier Méal
F-AZVA / WB739
Jean-Philippe Valden
F-AZSM / WP914
Pierre Porhault et Philippe Charroin
F-AZQZ / WZ878
Olivier Langeard
F-AZGO / FAP 1308
Frédéric Louis
F-AZGP / FAP 1333
Jean-Paul Dubroca
F-AZMC / FAP 1321
Joseph Boudeaud et Pierre Chaudet

Les quatre jours du rassemblement se sont déroulés comme prévu ; chaque participant a effectué un maximum de vols, et a pu profiter de la chaude ambiance des repas du soir, où les fromages et vins locaux pouvaient être dégustés en discutant de belle aviation. Pour la partie vols, notre gourou Robert Miller, à la demande de Xavier Méal, l'a emmené tâter de la mystique vrille. Une première de deux tours, suivie d'une autre de 8,5 tours ont été exécutées à la vue de tous ceux restés au sol, qui se sont pour certains inquiétés car les deux oiseaux s'étaient envolés sans prévenir qui que ce soit de leurs intentions… À l'issue des vriles, un Robert enchanté s'est lancé dans une série de figures acrobatqiues juste pour montrer à un Xavier non moins enchanté ce qu'on peut faire avec un Chipmunk. Nos instructeurs considérant que certains pilotes avaient atteint un bon niveau en vol en formation, un patrouille à 6 avions a été organisée pour clôturer le ChipMeet 99, mais aussi à l'intention de tous ceux qui s'étaient défoncés au sol pour que l'organisation soit parfaite, et récompenser les stagiaires d'une façon qu'ils n'oublieraient pas. Au final, les 9 pilotes qui ont participé à l'activité vol en formation ont effectué 38 vols, pour un temps cumulé de 28h15, une nette amélioration par rapport aux 33 vols et 23h25 realisés par les 10 pilotes et 6 avions du ChipMeet 1998.